happiness is a continuation of happenings which are not resisted

Okej. Noll uppdatering - igen. Men ja, jag har fyllt år och haft mig. Se där, jag är redan 20 år gammal trots att det känns som att jag började gymnasiet förra året, när det egentligen var så att jag gick UT gymnasiet för snart ett år sen. Sjukt det där. När man var liten gick tiden hur segt som helst, och jag brukade längta tillbaks till skolan på sommarloven. Nu hinner man knappt märka att nästan ett helt år gått förbi sedan jag slutade skolan, fan jag hänger inte alls med?

Jaja. Rolig händelse nr. 1 som hänt de senaste dagarna -
Jag bestämmer mig för att ta ett bad, så jag tappar upp halva badkaret (för att endast scrubba mig osvosv), och råkar ha i halva flaskan med badolja när man egentligen ska ha någon matsked eller så. Fine, det känns efteråt som att jag har smörjt in hela kroppen med babyolja vilket gör att jag slipper smörja in mig.

Nr 2 -

Samma tillfälle som badoljeincidenten. När jag ska tappa ur badkaret hinner jag inte märka att det är stopp i avloppet förrän hela badrumsgolvet är fyllt med vatten och mattorna så gott som flyter omkring. Jaha. Det var bara att dra tillbaks proppen så att inte allt vatten flöt ut och sedan vänta på att vattnet skulle åka ner i avloppet, sakta men säkert.

Nr 3 -

På min födelsedag skjutsar min pappa mig hem till en tjejkompis där vi skulle fira mig, och sedan dra vidare ut. När vi är framme ska jag kliva ur bilen och upptäcker att bildörren har frusit fast. Jahapp. Så även pappas (vilket den brukar, men det är också den enda dörren som fastnar). Känner att "Okej, fine, jag får krypa ut bak och ta mig ut där", men nej. Dörren är inte bara fastfrusen, utan jag har även råkat stänga dörren på min jacka så att den sitter fast. Detta resulterar i att vi åker runt i 7-8 minuter med all värme på i bilen för att dörrarna sedan skulle ge med sig - vilket de inte lyckades göra pga. att man brukar behöva ha fönstret lite öppet, vilket inte var möjligt då även alla fönster var fastfrusna.
Det hela slutar med att jag iallafall lyckas dra loss jackfanskapet och krypa ut bak ändå.

Händelserikt, jag vet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0