families are like fudge - mostly sweet with a few nuts

Alla som känner mig och har träffat min mamma osv säger att hon är hur gullig som helst. Och att min pappa är a bit wacked, lite konstig och egen.
Well, där finns förklaringen till varför jag är som jag är, antar jag.

Gick just ut på en liten tur ut i trädgården för att hunden skulle få kissa för sista gången innan natten, i sällskap av mamma of course.
Vad har hon på sig? Fula gamla stövlar, en gammal jacka, en otroligt ful mössa. (notera att jag brukar ha på mig exakt samma utstyrsel när jag går ut, fast om möjligt ännu fulare) Men det är inte allt. Hon drar på sig en god damn handduk runt benen också, som om hon precis kommit upp ur vattnet och lallar runt på stranden liksom. Mitt i vintern och typ 15 minus. Vackert, mamma. Otroligt vackert. Matchade otroligt fint med vinterskorna..
(mamma, vart har du varit den senaste månaden? det är sjukt kallt och vinter..)

Och pappa? Jo, han sitter (verkligen SITTER) och sover i soffan (han går på smärtstillande, antagligen med morfin i). Hur ser han ut? Jo, har typ såna där prassliga träningsbyxor, tofflor i form av tigertassar och en tröja med bröstficka. Vad har han i bröstfickan? PAPPER! Som om det var en sån här finkavaj med bröstficka där man har en fin näsduk i siden. Istället har han liksom en gammal urtvättad tröja med hushållspapper i bröstfickan.

Gulligt.


(min mamma för 10 min sen. minus sanden, vattnet och berget. nej förresten, berg har vi på tomten. minus skägg, lite mer kvinnlig, lite mer hår (inte på bröstet) och sen med mer.. vinterkläder på sig)


Kommentarer
Postat av: Jenny

sv; oj, jag har helt missat din kommentar men tack :D



haha vad jag garvade av det här inlägget!

2009-12-30 @ 18:38:22
URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: Jenny

sv; klänningen finns att köpa på nelly.com :) älskar den! hihi

2009-12-30 @ 22:13:03
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0