young people are like candles to be lit

Just nu pågår både ung08festivalen och kulturveckan i Stockholms innerstad. Ung08 har jag aldrig gått till, inte ens som 15åring - eller ja, ung08veckan har ju alltid avslutats med The voicekonserten, och den har jag faktiskt gått på. Men nu, som 19åring - nu i veckan, gick jag faktiskt på ung08 - yes, freaky business, jag vet. Jag kände mig jätteobekväm då det var fullt av fjortisar och folk med SL-tatueringar över bröst och kind. (what's up med det? statusgrej eller WHAT THEE FUUUCK?)
Men till mitt eget försvar så var det bara för att jag skulle se ett band som skulle spela på stora scenen.

Som sagt så har jag alltid gått till The Voice, men nu i år kan jag inte. Varför? Jo, jag ska få ta del av kulturveckan. Varifrån? Jo, ifrån ett restaurangkök vid sergel. Hähä. JOBBA!
Men det gör inget. Lovar. Det är ändå inga jättebra artister som spelar i år.



Gillar att det här inlägget har 0% röd tråd. Gillar att det tog typ en timme att skriva för att jag aldrig orkade skriva klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0