when life gives you lemons, you paint that shit gold


Spenderade någon timme eller två på ICA Maxi med far min idag. Väldigt lärorikt. För egen del köpte jag en liten del av en julklapp till pojkvän, ehe, pappa köpte mest mat. Eller ja, bara mat. Vi kom fram till att vi skulle äta kyckling med couscous, och en liten röra till, och i röran ska det vara "citronsaft", så jag grabbar tag i en citron och vi går vidare tills vi kommer fram till dryckerna, och därmed safthyllan.
Min käre far säger att han är otroligt sugen på att köpa hem drickbar citronsaft, så jag har väl inte mycket att sätta emot - det är ju inte jag som betalar matvarorna.

Hem kom vi och satte igång med maten nästan direkt. Det är när han ska börja med röran som jag får kväva ett skratt något otroligt för att han inte skulle känna sig dum. Han pratar lite högt för sig själv (och mig, mycket möjligt..... men det är det ingen som vet helt säkert) och säger något i stil med "jaha.. glas till detta kanske behövs??" medan han håller i citronsaften. Jag börjar ana ugglor i mossen eftersom att jag ej trodde att han var törstig, då han precis innan fått i sig ett glas julmust, så jag frågar vad han gör.
- "Jo, jag ska ju måtta upp citronsaften!!! Gör man som när man ska dricka den?"
- "Vadå, till röran? Pappa, det ska vara citronsaft.. Alltså saft från citron."
- "Nääeedu, det står ju faktiskt citronsaft!!!!!!!!"


... Jaha.



Köpte förövrigt, utöver den sista delen av en annan julklapp, med mig ljus till pojkvän. Som en förtidig julklapp.
Han råkar vara en ljuspojke, nämligen.

Kommentarer
Postat av: Dilan Dilir

fin blogg :)

2010-12-12 @ 18:45:37
URL: http://www.dilaanisme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0