skulle behöva världens webdesignsskills just nu

Håller på att göra om den riktiga bloggen nu, och det är förjäkla jobbigt. Massa koder som bara springer runt i huvudet på en tills man nästan får huvudvärk. (ja, så långt har jag ju inte kommit ännu, men jag lovar att huvudvärken smyger sig på så fort den känner för det).

Bakgrund hit och bakgrund dit, boxar, typsnitt och massa annat jox som man ska ha koll på. Förvirrande. Fast det är rätt intressant. Lite som att lära sig ett nytt språk, liksom, fast nu med massa konstiga kolimijoxfigurer och blabla. Massa konstigt är det i alla fall. Men vad gör man inte? Jag tröttnar så otroligt fort på bloggdesigner och jag kan inte göra några som ser sådär riktigt proffsiga ut. Synd, för jag har ambitionerna. (haha sa jag inte emot mig själv lite nu? dumjävel.)

Detta ursäktar kanske lite halvt att min blogg är riktigt totalful just nu. Men jag ger upp - för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Det är bara att fortsätta, webbdesign är inget man lär sig på en dag.. Dock är det smidigt att ta en sak i taget, blir väldigt rörigt om man ska göra massa saker samtidigt, och då missar någon liten tagg någonstans och därmed förstör hela designen.



Gör man en åtgärd i taget, upptäcker man också om den åtgärden blev som man ville eller orsakade något problem. Enkelt att fixa till eventuella problem då också :)

2010-01-10 @ 18:10:01
URL: http://jonaspeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0