three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth




Jag har funderat lite på det här med sommar-/vintertid och kommit fram till en teori om varför man ställer om klockan hela jävla tiden!
För jag menar, det känns ju lite onödigt att en gång ställa fram klockan, och en annan gång ställa bak klockan.
Men i alla fall. Det måste ju ha varit en riktig soldyrkare som kom på det här konceptet. Att han liksom vill gå upp tidigare på sommaren, för att solen kommer upp tidigare då, så att han har mer tid i solen, och sen vid vintertid vill han ställa fram klockan på vintern eftersom att solen går upp senare, och han vill inte vara uppe så jävla mycket tidigare än solen. Någon som är totalt besatt av solen, alltså.

Måste ju vara något sådant, eller hur?
Texten må vara skev, men det har ju inte jag märkt än.
Jag menar, jag vaknade precis..

Men vad tror ni, kära vänner, verkar min teori logisk!?

Kommentarer
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Tack så mycket! Det värmer :) Jag måste faktiskt instämma på dina fina ord, dom brunskaliga är nog snäppet finare :) Om du inte redan följer med bloglovin' rekommenderar jag dig att börja göra det, så att du inte missar några nya bilder :)



Hoppas du har det fint!

2010-03-28 @ 12:56:06
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0