work harder on yourself than you do on your job

Tänkte att jag skulle uppdatera en gång till sist när jag skrev, men så blev det inte. Därför får jag väl ta det nu
- Emil frågade om jag inte komma till centrum och bära hem honom (efter att jag skrivit, utan hans vetskap, på min blogg att jag funderade på att möta honom), men jag pratade bort det med att jag skulle gå och titta på tv, och därmed inte kunde prata mer med honom.
Tror han blev lite smygbesviken, eheh, men sen rushade jag till centrum för att hinna stå och vänta på honom när tunnelbanan kom.
Tror han blev förvånad, för han såg mig inte först.
KUL EMIL, KUL!! Att du inte ens lägger märke till din flickvän, liksom. TACK! Men sen blev han glad.. så det gör inget.

Mer då? Fredagen spenderades först på ett jobb på gärdet, sen drog vi ut på någon klubb där man stötte på en hel del halvkorkade människor, fast mestadels så var det ju kompisar, faktiskt. Frös EXAKT hela kvällen. Från 17 på dagen till 07 på morgonen..

Hela gårdagen befann jag mig i mitt rum, och mot kvällen fick en hel del sporadiska besök av min kära far som druckit lite glögg under kvällen.. Det var fram och tillbaks, hela tiden, snack om konstiga saker som inte kändes relevanta för mig (eller ja, jag minns inte riktigt vad han sa om jag ska vara ärlig).

IDAG!! mina vänner, har jag slängt iväg ett cv till ett ställe. Varje gång jag gör något nytt jobbrelaterat känns det som att jag säljer en liten bit av mig själv till djävulen. Jag - vill - inte - jobba. Kan man inte få en hederlig lön av att vara hemmasittare/soffpotatis? Några tips?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0