hope is the dream of a soul awake

den ena är trasig i hjärtat. den andra i hjärnan.
jobbig kombo, men det kan redas ut. om den ena får bukt med sina problem som förstör sin hjärna så kanske den vill vara med den andra, som är trasig i hjärtat. om den med det trasiga hjärtat får vara med han som förstört sitt huvud och tankemönster under flera års tid så kommer hjärtat att läka. för det är halvt nu. det blir helt sen.

det är väntan som är jobbig. hur väntan får en att må. men det kanske är värt att må dåligt och vara olycklig en liten stund om det betyder att man sen får känna långvarig lycka.
världens finaste.
det känns inte värt att kasta bort något så fint. rätt. det känns inte värt att kasta bort något med någon som får mig att känna mig speciell. som gör mig glad. som får mig att skratta. högt och hjärtligt.
världens vackraste. på alla sätt.

“To love is to risk not being loved in return. To hope is to risk pain. To try is to risk failure, but risk must be taken because the greatest hazard in life is to risk nothing.”

Kommentarer
Postat av: Elle

det känns som att jag ör trasig både i hjärnan och i hjärtat men som sagt, det är värt att vänta. jag tror att förhållandet blir enormt starkt efter en sån här sak. eller jag hoppas det.

du är stark! men glöm inte att det är okej att vara svag ibland. jag tror att det är viktigt.

men ge aldrig upp. finns här!

2011-04-10 @ 20:28:47
Postat av: chaki

fast nu säger du imot dig själv när du sa att du tänker fan inte sitta och vänta på att han kommer vilja ha dig tillbaka... Och självklart kommer du bara sitta och må skit om du väntar och inte gör annat som får en på andra tankar.

2011-04-11 @ 16:47:02
URL: http://partysessorna.bloggplatsen.se
Postat av: Elle

jag tror att det kan pendla hur man förhåller sig till en sån här sak. man vill så gärna men samtidigt vet man inte om man har orken. håller med om att det gäller att ta hand om sig själv och sysselsätta sig. viktigt att ändå ha ett eget liv. vad du än väljer så blir det rätt. det är din vilja som räknas.

2011-04-11 @ 19:23:12
Postat av: Elle

jag tror att det kan pendla hur man förhåller sig till en sån här sak. man vill så gärna men samtidigt vet man inte om man har orken. håller med om att det gäller att ta hand om sig själv och sysselsätta sig. viktigt att ändå ha ett eget liv. vad du än väljer så blir det rätt. det är din vilja som räknas.

2011-04-11 @ 19:45:18
Postat av: josefine

chaki; det sa jag för en månad sen typ. var ju annorlunda när vi pratade häromdagen, eller hur? :) jag sitter inte bara hemma och väntar. jag sysselsätter mig!

elle: som du sa, även fast man inte ens önskar det här på sin värsta fiende så är man ändå glad att någon sitter i samma sits, fast tvärtom då. ehe. då kan man ju på något sätt lära av varandra!

2011-04-11 @ 20:41:07
URL: http://d

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0