don't be pushed by your problems - be led by your dreams

Och jo, just det. Har även en till anledning till varför jag inte uppdaterar normalt. Det är nämligen så att i och med min dators strulerier så verkar inte javascript och andra internettillägg riktigt vilja samarbeta med mig.
Detta leder till att jag således får skriva i "den andra redigeraren" här på blogg.se, dvs. skriva helt vanligt, men redigera med HTML.

Alltså kan jag inte, som ni andra, ändra till fetstil eller kursiv text med ett enkelt knapptryck. Inte heller kan jag göra en bild till en länk utan att skriva massa konstiga tecken och ord (som jag inte ens vet om är ord?).

En sådan enkel sak som radbrytning (dvs mellanrum mellan rader, för er som inte förstår) är inte heller givet med hjälp av ett enkelt tryck på Enter-knappen - ne, jag måste koda även för detta. Infoga bilder är heller inte världens enklaste match som man lätt fixar genom att klistra in en bild i fönstret, eller bara trycka på "infoga bild" eller vad knappjäveln nu heter.

Pretty jobbigt, va? Jo, det får man väl ta och säga kanske. Ett inlägg som skulle ta 2 min för mig att skriva i vanliga fall, tar helt plötsligt knappa 5. Ju mer jag har att skriva, desto längre tid tar det också, så nu blir bloggning helt plötsligt även mer tidskrävande än vad det borde vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0