!

"om man kämpar kan man förlora,
men om man inte kämpar så har man redan förlorat"

några ord jag såg en gång hos en väldigt smart kille. han hade detta skrivet på en whiteboard på sin vägg i sitt rum.
smarta ord. stämmer in i så gott som alla situationer. och jag ska ta till mig av dessa, det ska jag.
så fort jag orkar. så fort jag känner mig redo. det ska gå.


något man lär sig är att avsked blir lättare att hantera ju fler gånger man har rest sig ifrån dem. till slut får man inte längre RIKTIGT ont i hjärtat, så ont att man tror att man ska kola när som helst. man får inte heller total andnöd. svagheten i benen försvinner mycket fortare. gråten är inte lika ihållande - inte lika konsekvent.

men man FÅR ont i hjärtat. man FÅR lätt andnöd. man BLIR svag i benen, sånär på att man tror att de inte längre ska bära en, och man gråter. man gråter mycket, men inte så mycket som man en gång i tiden kanske gjorde.
det är för att man lär sig. man lär sig att man kan resa sig upp, att det slutar göra ont, och att man senare hittar någon annan som kan lugna en. ge trygghet, närhet och kärlek. man hittar allt man vill igen - hos en annan människa. så småningom. när tiden är rätt.
men det går ju inte att förneka att det gör ont. att jag är ledsen. att jag saknar och egentligen vill hoppas - men ser hur lönlöst det är. därför saknar jag. känner mig ensam. har obeskrivligt starka känslor för honom. vill vara med honom. men som sagt - det går över.

men näe. nu ska cougar town få muntra upp mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0