because i can

Låt oss bara säga så här - vissa dagar är jobbigare än andra. Gårdagen visade sig vara en utav de jobbigare då jag insåg att jag faktiskt är klar med ommålningen av mitt rum, och nu inte längre har något som kan ockupera min hjärna.

Alla känslor och tankar jag haft innan, som jag stängt undan, kommer rättvist fram nu då jag inte längre har något annat att tänka på. Nu får de plats att komma fram.
Men jag vill inte. Jag vill inte tänka mer, för jag är trött på att bli ledsen. Jag är trött på att röka dubbelt så mycket mot vad jag egentligen gör för att stänga ute ångest och panik.

Så därför förändrar jag andra saker som jag redan förändrat. Därför sitter jag nu med en handduk på huvudet efter ytterligare en hårfärgning. Därför knappar jag, med största försiktighet, på tangenterna då jag just målat om dem. För ungefär tredje gången. Därför har jag inte bara målat om i rummet, utan även möblerat om. Därför söker jag också jobb.
DÄRFÖR.

Och idag ska jag dricka vin. Oavsett om någon vill göra det med mig eller inte. Eller, kanske inte. Vi tar om det.
Idag ska jag dricka vin. Antingen med kompisar - eller med mamma. För att jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0