when life starts getting cozy again

Det är skönt hur allt börjar förändras nu. Att jag kan tycka att det är, för första gången på ett halvår, någorlunda kul att få uppmärksamhet av andra killar när jag är ute och festar. Hur killar presenterar sig framme vid baren, men blir avbrutna av en annan kille som tycker att jag är alldeles för snygg för att stå med dem, och sedan drar ut mig på dansgolvet för att dansa med mig.
Kul.
Kul, på ett annat sätt, är det också att killar tycker och tror, för att citera en av dem "att det bara är att ta en kölapp" för att jag nu är singel.
Det betyder inte alls att jag inte längre är kär i mitt ex, och inte hellre vill vara med honom, utan att jag tar små baby steps för att gå vidare. För det är ju vad han gör. Vad han vill att jag gör.

Och det är också skönt hur jag, efter lite mer detaljmålning, kan ta det lugnt och mysa med mig själv i mitt eget rum. Visserligen med mörka väggar, men om man har massa fina små ljus och lampor kan det bli världens mysigaste.
Att få njuta av rena sängkläder efter en dusch, och bra program och filmer på tvn.
Det är fint. Att kunna få njuta själv.
Snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0